پژوهشگاه در يك نگاه

 

آرم / نشان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

پژوهشگاه حوزه و دانشگاهپژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان یکی از مراکز پژوهشی وابسته به «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» از دیرپاترین مراکز رسمی پژوهشی در قلمرو علوم انسانی مبتنی بر دیدگاه­های اسلامی به شمار می­‌رود. پژوهشگاه در گذر چند دهه تلاش و تکاپو، با یاری جستن از دانشوارن فرهیخته حوزوی و دانشگاهی، گام‌هایی بلند، در مسیر تحول علوم انسانی برداشته است.


  تاريخچه


پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در یک نگاه

این مرکز از سال ۱۳۶۱ با نام دفتر همکاری «حوزه و دانشگاه» پایه نهاده شد و بر پایه رهنمودهای امام خمینی‌«ره» با هدف اجرای مقدماتی طرح «بازسازی علوم انسانی»، پای در راه نهاد و در مسیر بالندگی و تحقق منویات مقام معظم رهبری‌«مدظله العالی» و مفاد اسناد بالادستی علمی کشور اقدامات قابل توجهی را انجام داده است. درحال حاضر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه یکی از قطب­‌های تحول در علوم انسانی برشمرده می­‌شود و با پیشینه  بیش از ۳۵ سال تکاپوی درخشان از رهگذر گسترش قلمرو پژوهشی، آموزشی و ترویجی در اسلامی سازی علوم انسانی به  دستاوردهای تابناکی دست یافته است.

مرحله اول شکل گیری 

در این مرحله، هدف اصلی، تقارن فکری همکاران طرح مقدماتی«بازسازی علوم انسانی» بود که این مقصود در ضمن دو برنامه همزمان، برآورده شد:

  1. تشکیل جلسات مشترک استادان و فضلای حوزه و دانشگاه  در پنج رشته «اقتصاد»، «حقوق و علوم سیاسی»، «روان‌شناسی»، «جامعه شناسی» و «علوم تربیتی» به منظور بررسی سرفصل­های دروس دانشگاهی و تهیه طرح­‌واره­های هریک از رشته­‌های یاد شده. نتیجه این جلسات، شناسایی و تنظیم مسائل اساسی هر رشته و ارائه طرح هایی بود که در مرحله بعد، محور تحقیقات گروه­ها قرار گرفت.

  2. تشکیل سمینارهایی به منظور ارائه نظام­مند بینشهای اسلامی در این سمینارها، آشنایی بیشتر دانشگاهیان با اصلاحات، مفاهیم و معارف اسلامی به منظور ایجاد تفاهم و نزدیکی فکری برای کار مشترک پژوهشی، محور اصلی کار قرارگرفت.

مرحله دوم شکل گیری

در این مرحله، تحقیق پیرامون محورهای تعیین شده در طرح، آغاز شد. بر این اساس هرگروه چندین کمیته تشکیل داده و هر کمیته عهده­‌دار تحقیق در یک یا  چند محور گردید. مقالات تهیه شده در کمیته‌­ها، در جلسات مشترک، نقد و بررسی می­‌شد سپس، مجموعه مباحث در یک نشست تخصصی مورد نقد و بررسی قرار می‌­گرفت. مباحث فوق همراه  با نقد و برسی آن، برای صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی فرستاده می­‌شد تا پیشنهادهای اصلاحی خود را ارسال نمایند. نتیجه این مرحله، تهیه بیش از ۲۰۰ عنوان مقاله پژوهشی همراه نقد و بررسی اساتید برجسته حوزه و دانشگاه بود.

مرحله سوم شکل گیری 

در این مرحله، بازنگری و تکمیل جزوه‌­ها و مقالات، به منظور تدوین آن­ها در قالب کتاب، آغاز شد و بخشی از آن مقالات پس از بازنگری و اضافات کلی و با نگارشی نوین، انتشار یافت. در پی انتشار این کتاب­‌ها و پس از وقفه­‌ای کوتاه، با تقویت گروه­‌های پژوهشی، روند تحقیقات شتاب بیشتری یافت. دفتر همکاری حوزه و دانشگاه برای ارتباط بهتر حوزه و دانشگاه از سال ۱۳۶۹ به صورت یکی از نهادهای رسمی همکاری با سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی  دانشگاه­ها درآمد و پس از ۹ سال همكاري نزديك با «سمت»، در سال ۱۳۷۷تحت رياست حجت الاسلام والمسلمين آقاي عليرضا اعرافي به دليل توفيق قابل توجه در پژوهش و توليد آثار علمي بايسته، با حمايت­هاي مقام معظم رهبري«مدظله العالي»، شوراي عالي حوزه علميه قم و وزارت علوم، تحقيقات و فنّاوري و بر اساس تصويب شوراي گسترش آموزش عالي با نام «پژوهشكده حوزه و دانشگاه» به جمع مؤسسات زير مجموعه وزارت علوم، تحقيقات و فنّاوري پيوست و درسال ۱۳۸۳، با موافقت شوراي گسترش آموزش عالي، پژوهشكده حوزه و دانشگاه به «مؤسسه پژوهشي» تبديل شد و در پايان همان سال با توجه به سوابق پژوهشي و پيشينه تحقيقاتي و توان مناسب به «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» ارتقاء يافت.

هم اینک پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با برخورداری از ۱۲ گروه پژوهشی (روان‌شناسی، علوم تربیتی، خانواده، فلسفه علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت، جامعه شناسی، علوم سیاسی، حقوق، قرآن پژوهی، فلسفه و کلام و تاریخ) که در قالب سه پژوهشکده علوم رفتاری، علوم اجتماعی و علوم اسلامی سازماندهی شده اند و با یاری جستن از ۵۰ عضو هیأت علمی   دارای تحصیلات توأمان حوزوی – دانشگاهی و بیش از ۱۹۰ پژوهشگر هم‌طراز اعضای هیأت علمی، حاصل تجارب خود را در مسیر تولید علوم انسانی مبتنی بر منابع اسلامی در دسترس جامعه علمی ایران و جهان قرارداده است.

از جمله دستاوردهای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • تلاش جدی در برآوردن نیازهای پژوهشی نهادها و دستگاه‌­های سیاست­گذار و اجرایی کشور و ارائه خدمات پژوهشی، آموزشی و مشاوره‌­ای؛

  • نقش آفرینی در نشست­‌ها و کمیته­‌های تخصصی در در سطوح کشوری، منطقه‌­ای و محلی بویژه شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی؛

  • همکاری در تدوین سرفصل­‌ها و درسنامه­‌های علوم انسانی؛

  • همکاری و مساعدت با ناشران داخلی و بین المللی در نشر و ترجمه آثار پژوهشگاه؛

  • برگزاری بیش از ۳۵ عنوانکرسی علمی ترویجی، نوآوری و نظریه­‌پردازی؛

  • برگزاری بیش از ۴۵۰ عنوان نشست علمی - تخصصی در زمینه ترویج علوم انسانی اسلامی؛

  • فعال­سازی مرکز رشد با عنوان «شرکت نویدبخش رهایی» و مشارکت در اجرای طرح «پاک­سازی و مقاوم­سازی مناطق روستایی و شهری استان هرمزگان از اعتیاد به مواد مخدر و طلاق»؛

  • مشارکت در فعال­سازی هسته فناور با عنوان «مؤسسه نوید نیایش» به منظور ارائه خدمات آموزشی بالینی سلامت و مراقبت بر اساس روان­شناسی و دین؛

  • فعال سازی مرکز مشاوره خانواده – کلینیک تخصصی اسلامی روانشناختی در حوزه ازدواج و خانواده.

  • امضا و عملیاتی نمودن بیش از ۱۳۵ عنوان تفاهم­‌نامه با مراکز معتبر ایران و جهان؛

  • ارائه  بیش از ۵۰۰ مورد خدمات مشاوره­ای و کلینیکال پژوهشی به سازمان و نهادهای متقاضی؛ 

  • انتشار ۵نشریه علمی – پژوهشی و ۱ نشریه علمی – تخصصی؛

  • چاپ و نشر بیش از ۴۵۰ عنوان کتاب در حوزه علوم انسانی مبتنی بر دیدگاه‌های اسلامی؛

  • دستیابی به بیش از ۱۷۰رتبه در جشنواره ها و محافل علمی کشور؛

  • حضور و مشارکت در برگزاری همایش ها و مجامع علمی بین ­المللی؛

  • برگزاری بیش از ۲۰ دوره تحصیلات تکمیلی.

چشم انداز پژوهشگاه در۱۴۰۴
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در افق ۱۴۰۴ هجري شمسي سازماني است برخوردار از:
جايگاه یک مرکز برجسته و تاثیر گذار در حوزه علوم انساني با رويكرد اسلامي، در سطح منطقه.
بیانیه ماموريت
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مرکزي پژوهشي در حوزه علوم انساني بر اساس آموزه هاي اسلامي است، که فلسفه وجودي خود را چنين ترسيم مي نمايد:
•    نظريه پردازي و توسعه مرزهاي دانش در علوم انساني بر اساس ديدگاه اسلامي و بومي؛
•    تلاش در راستاي ايجاد قطب هاي علمي در حوزه علوم انساني؛
•    تربيت نيروي انساني متخصص، متعهد و کارآمد به منظور انجام ماموريت هاي علمي و توسعه و تعميق علوم انساني؛
•    بهره برداري از روشها، ابزارهاي نو و فرآوري اطلاعات در قلمرو پژوهش¬هاي علوم انساني ؛
•    تعميق گفتمان انقلاب اسلامي از طريق برآوردن نيازهاي فكري جامعه و نظام اسلامي درحوزه علوم انساني؛
•    تعامل علمي با نخبگان و اصحاب انديشه، اعم از حوزه اي و دانشگاهي در سطح ملي و بين المللي؛
•    نشر و معرفي دستاوردهاي پژوهشگاه از طريق انتشار کتاب، نشريات معتبر علمي، مقاله، برگزاري کرسي هاي نظريه¬پردازي، همايش هاي علمي، برنامه¬ريزي آموزشي و مشاوره اي و اجراي طرح هاي پژوهشي، فعاليت در فضاهاي مجازي و ...؛
•    برگزاري دوره هاي آموزش تحصيلات تكميلي به هدف تامين و توسعه کادر علمي و پژوهشي در حوزه ماموريت پژوهشگاه، با مجوز شوراي گسترش آموزش عالي.
اصول ارزشي
۱.    توجه به مباني اسلام در تحول علوم انساني؛
۲.    التزام به رهنمودها  و دغدغه هاي فكري علمي حضرت امام خميني » رضوان الله تعالي عليه«  و رهبري معظم انقلاب» دام ظله العالي«؛
۳.    رعايت استحكام، اتقان، استناد، امانت داري و استدلال در رويكرد علمي؛
۴.     آزادانديشي علمي، خلاقيت و مبدع بودن، تبادل آراء و تضارب افكار در توليد علم؛
۵.     تكريم علم و عالم و توجه به ارزش والاي علم؛
۶.     ترويج روحيه تكليف مداري، مسئوليت پذيري، مشارکت جويي، قانونمندي و انضباط و شايسته سالاري در ميان محققان و کارکنان؛
اهداف کلان    
۱.    استخراج نظام¬هاي معرفتي علمي اسلام، متناسب با موضوعات و مسائل علوم انساني؛
۲.     نظريه پردازي و توسعه مرزهاي علم در زمينه علوم انساني با توجه به اقتضائات جامعه علمي ايران اسلامي؛
۳.     ايجاد و توسعه آموزش¬هاي ميان رشته¬اي در تحصيلات تكميلي در حوزه ماموريت پژوهشگاه؛
۴.     گره گشائي از مشكلات نظري و فكري نظام اسلامي، در چهارچوب مباني و منابع ديني اسلام؛
۵.     ترويج دستاوردهاي پژوهشي در گسترة نهادهاي آموزشي و پژوهشي )داخلي و بين المللي( و نهادهاي سياست گزار کشور؛
راهبردهای کلان
۱.    تحقيقات بنيادي به منظور شناخت، استخراج و تدوين نظام هاي معرفتي در زمينه علوم انساني با ابتنا بر مباني و آموزه هاي اسلامي؛
۲.     مطالعات ميان رشته اي در قلمرو علوم انساني؛
۳.     توجه به تحقيقات کاربردي و مساعدت علمي به نهادهاي قانونگذاري، اجرايي و آموزشي کشور بر حسب اهميت و ضرورت در چهارچوب رسالت پژوهشگاه؛
۴.     گسترش و تقويت ارتباط و تعامل با نهادهاي حوزه¬اي، دانشگاهي و وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري به ويژه در خصوص اصلاح برنامه هاي آموزشي و اهتمام به تدوين متون آموزشي مورد نياز، با بهره¬گيري از زير ساخت هاي پژوهشي؛
۵.     توسعه فعاليت¬هاي برون مرزي و تقويت بعد بين¬المللي پژوهشگاه و رساندن آثار آن به مراکز معتبر بين المللي؛
۶.     توجه به اقتصاد پژوهش و درآمدزايي در حوزه ماموريت پژوهشگاه؛
۷.    چابك سازي نظام اداري و مالي با ارتقاء زيرساخت¬هاي مالي و پشتيباني و به کارگيري نيروهاي متخصص پژوهشگاه به منظور افزايش کارآمدي و ارتقاي بهره¬وري بر اساس ارزش هاي اسلامي؛
۸.    توسعه نظام مديريت دانش و نهادينه¬سازي اداره پژوهشگاه بر ابتنای دستاوردهای علمی  و بکارگیری مدیریت تجربه؛
پژوهشکده علوم رفتاری

رئیس پژوهشکده : آیت­‌الله سیدمحمد غروی­‌راد

پژوهشکده علوم رفتاری از چهار گروه روان­‌شناسی، علوم تربیتی، فلسفه علوم­‌انسانی و خانواده تشکیل شده و تاکنون ۱۱۷ اثر مکتوب منتشر کرده و ۳۷ طرح پژوهشی را در دست اجرا دارد. از این میان ۲۶ اثر در جشنواره­‌ها به رتبه دست یافته­‌ا‌ند.

پژوهشکده علوم اجتماعی

رئیس پژوهشکده : دکتر عبدالله توکلی

چهار گروه اقتصاد، مدیریت، جامعه‌‌شناسی و علوم‌سیاسی پژوهشکده علوم اجتماعی را شکل داده­‌اند، این پژوهشکده تاکنون ۱۱۹ اثر مکتوب منتشر کرده و ۷۴ طرح پژوهشی را در دست اجرا دارد. از آثار این پژوهشکده، ۲۶ عنوان دارای رتبه­‌هایی در جشنواره­‌های گوناگون هستند.

پژوهشکده علوم اسلامی

رئیس پژوهشکده :دکتر منصور داداش­‌نژاد

پژوهشکده علوم اسلامی از چهار گروه قرآن‌­پژوهی، تاریخ اسلام، حقوق و فلسفه و کلامشکل یافته است. این پژوهشکده تاکنون ۲۲۰ اثر مکتوب انتشار داده و ۱۲۱ طرح پژوهشی را در دست اجرا دارد. از میان آثار این پژوهشکده، ۶۲ عنوان در جشنواره‌­ها و محافل علمی به رتبه دست یافته­‌اند.

 نشريات پژوهشگاه حوزه ودانشگاه

۱.  فصلنامه علمي ـ پژوهشي « روش شناسي علم انساني»

با توجه به اهميت علوم انساني و اجتماعي و نقش بنيادين اين علوم در تحقق يك نظام فكري منسجم و تمدن ساز، تحقيق درمباني فلسفي و روش شناختي اين دسته از علوم و نقد و ارزيابي آنها و نيز تلاش جهت استخراج مباني و ديدگاه‏هاي اسلامي در حوزه‏ي علوم انساني و تلاش براي توليد علوم انساني همسو با معارف اسلامي و نيازهاي بومي اهميت و جايگاه والايي پيدا مي‏كند. فصلنامه علمي پژوهشي روش شناسي علوم انساني تنها فصلنامه اي كه به صورت ويژه در موضوعات زير فعاليت مي كند.

 - تعريف روش‏ شناسي و روش تحقيق و تمييز آنها از هم؛

 - جايگاه روش‏ شناسي علوم انساني در پيشبرد كمي و كيفي اين دسته از علوم؛

 - بررسي تطبيقي روش‏شناسي علوم انساني و علوم طبيعي؛

 - بررسي سير تحول روش‏شناسي علوم انساني؛

 - مقايسه‌ي تطبيقي روش‏هاي تحقيق كمّي و كيفي؛

 - بررسي مباني فلسفي و كلامي توليد علوم انساني ديني و بومي؛

 - روش‏ شناسي توليد علوم انساني ديني و بومي؛

- روش‏ شناسي استفاده‌ي از متون ديني در علوم انساني - اجتماعي؛

- روش‏ شناسي انديشمندان مسلمان در مطالعات اجتماعي؛

 - كاستي‏ هاي علوم انساني موجود در عرصه‏ ي اهداف، مباني، روش‏ها و دستاوردها؛

- بررسي و نقد فلسفي و روشي مطالعات صورت گرفته در حوزه علوم انساني و اجتماعي؛

- بررسي و نقد سند چشم انداز و برنامه پنجم توسعه از منظر روش شناسي و فلسفي؛

- بررسي و نقد فلسفي و روشي سياست هاي كلان كشور در عرصه علمي، اقتصادي، سياسي،اجتماعي و فرهنگي؛

 - معرفي و نقد كتاب‏هاي روش تحقيق و فلسفه علوم انساني - اجتماعي؛

سایت: http://method.rihu.ac.ir

پست الکترونیکی method@rihu.ac.ir

۲.   دو فصلنامه علمي ـ پژوهشي «جستارهاي اقتصادي ايران»

 با توجه به اهميت علوم اقتصادي ونقش بنيادين اين علوم در فراهم آوردن زمينه‌هاي تحقق نظام اقتصادي اسلام، امكان زندگي شرافتمندانه، رشد و تعالي انسان و جامعه در تمامي ابعاد آن، پژوهش و شناخت دقيق و نقد و ارزيابي مباني نظريات اين بخش از علوم جايگاه والايي پيدا مي‌كند. انتشار مجلات تخصصي در جهت نشر يافته‌ها و انديشه‌ها و پژوهش‌هاي جديد و نيز نقد و ارزيابي و پالايش مباني علوم اقتصادي و پژوهش در جهت ارائه مباني و نظريات مبتني بر فرهنگ اسلامي مي‌تواند آموزش‌ها و پژوهش‌هاي اين بخش را كمال و ارتقاء بخشيده و موجب افزايش سهم كشور در توليد علم شود. بي‌شك دغدغه اصلي گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهش در زمينه اقتصاد اسلامي و مسائل كليدي اقتصاد ايران است. بر اين اساس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه انتشار دوفصلنامه جستارهاي اقتصادي ايران را بر اساس ضوابط مجلات علمي ـ پژوهشي از سال ۱۳۸۳ آغاز نموده است.

سایت: http://iee.rihu.ac.ir

پست الكترونيك : jostarha@rihu.ac.ir

۳. دو فصلنامه علمي ـ پژوهشي  «تربيت اسلامي»

تعليم و تربيت يكي از نهادهاي اسلامي در جامعه و عهده‌دار انتقال ميراث فرهنگي جامعه به نسل جديد است كه در ضمن انتقال ميراث فرهنگي به نسل جديد، آنها را شكل داده و استعدادهاي آنها را رشد داده و فرد و جامعه را به تكامل مي‌رساند. از سوي ديگر، تعليم و تربيت در جامعه به صورت طبيعي موارد فرهنگي جامعه و مناسب با آن است و هر گونه ناهماهنگي و ناسازگاري بنيادين ميان فرهنگ جامعه و تربيت رايج در آن به تضاد و اختلال در عملكرد جامعه مي‌انجامد. بنابراين، كارايي و رشد و ارتقاي جامعه و افراد آن به كارايي و سازگاري تربيت با فرهنگ جامعه وابسته است.

از آنجا كه كشور ما اسلامي است، تربيت آن در صورتي كارا و با فرهنگ آن سازگار خواهد بود كه از فرهنگ غني اسلام سيراب شده باشد. تجربه تاريخي نيز نشان داده كه تربيت اسلامي هرگاه به معناي دقيق كلمه در جامعه‌ ما رواج داشته افراد و جامعه را در سير كمال و رشد قرار داده است در دوران معاصر راه‌حل بسياري از مشكلات موجود رجوع به تعليم و تربيت اصيل اسلامي است. به همين جهت گروه علوم‌تربيتي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به انتشار دو فصلنامه علمي ـ پژوهشي  تعليم و تربيت اسلامي اقدام كرده تا بتواند مسائل و مشكلات موجود در اين زمينه را با كمك متخصصان و پژوهشگران اين رشته بررسي و زمينه را براي رشد و شكوفايي تربيت اسلامي در كشور فراهم آورد.    

سایت:http://islamicedu.rihu.ac.ir

 پست الكترونيك :islamicedu@rihu.ac.ir

۴.  دوفصلنامه علمي ـ پژوهشي« مطالعات اسلام و روان شناسي»

گروه روان‌شناسي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با توجه به اهداف و وظايف خود در جهت توسعه و استحكام روابط علمي با پژوهشگران حوزه و دانشگاه و به منظور اشاعه تحقيقات مربوط به اسلام و روان‌شناسي، دوفصلنامه علمي ـ پژوهشي «مطالعات اسلام و روان‌شناسي» را براساس ضوابط و معيارهاي مندرج در آيين‌نامه تعيين اعتبار مجلات و نشريات علمي ـ پژوهشي منتشر مي نمايد كه تاكنون ۱۰شماره آن چاپ و منتشر شده است.

هدف اصلي دوفصلنامه، انتشار تحقيقات انجام شده در زمينة مطالعات اسلام و روان‌شناسي، اطلاع‌رساني علمي، فراهم آوردن زمينه براي تبادل‌ نظر و تضارب آراي متفكران و محققان اين رشته، فراهم آوردن زمينه براي توليد علم و انديشه و نظريه‌پردازي در اين زمينه و آماده كردن زمينة مناسب براي رشد و ارتقاي هر چه بيشتر دانش روان­شناسي اسلامي است.

سایت: http://islamicpsy.rihu.ac.ir

پستالكترونيك:  psy@rihu.ac.ir 


۵.   دوفصلنامه علمي ـ پژوهشي «اسلام و مطالعات علوم اجتماعي»

گستردگي موضوعات مناسبات دين/ اسلام و علوم اجتماعي ايجاب مي‌كند كه مجله‌اي علمي ـ پژوهشي، كه به صورت اختصاصي به مسائل و موضوعات مطرح در اين زمينه بپردازد و حاصل تحقيقات صاحبنظران اين رشته را در اختيار جامعه‌ي علمي و مديران ارشد كشور قرار دهد، منتشر شود. به همين جهت گروه علوم اجتماعي پژوهشگاه در صدد انتشار مجله‌اي با نام دوفصلنامه‌ي «اسلام و علوم اجتماعي» برآمد.

 انجام تحقيقات بنيادي، توسعه‌اي و كاربردي در زمينه‌ي علوم اجتماعي و مناسبات آن با دين و نقد و بررسي مكاتب موجود در اين زمينه، از اهداف و رسالت‌هاي دوفصلنامه‌ي «اسلام و علوم اجتماعي» است.

سایت:http://soci.rihu.ac.ir

پست الكترونيك : soci@rihu.ac.ir

۶.   دوفصلنامه علمي ـ تخصصي «اسلام و مديريت»

اين نشريه به صاحب امتيازي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سردبيري دكتر محمد سعيد تسليمي  منتشر مي شود و هدف از انتشار آن گسترش و تعميق مطالعات و پروژه هاي تحقيقاتي در زمينه مديريت اسلامي و زمينه سازي جهت توليد علم مديريت اسلامي است. اين نشريه بنا دارد به صورت علمي و تخصصي به مباني، اصول و مسائل مديريت با ديدگاه اسلامي بپردازد.

سایت:http://im.rihu.ac.ir

پست الكترونيك :islam&islam&management@rihu.ac.ir

آثاربرگزيده پژوهشگاه

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در مدت بيش از ربع قرن فعاليت علمي ـ پژوهشي در جشنواره ها و كنگره هاي علمي متعددي حضور فعال داشته است كه طي اين مدت موفق به احراز بيش از ۱۷۴ رتبه شده است . از جمله اين جشنواره ها مي توان به موارد ذيل اشاره نمود: جشنواره انتخاب كتاب سال جمهوري اسلامي ايران، جشنواره انتخاب كتاب سال حوزه، جسنواره سراسري دين پژوهان، جشنواره انتخاب پژوهش فرهنگي سال، جشنواره انتخاب كتاب سال دانشجويي، جشنواره انتخاب پايان نامه برتر دانشجويي، جشنواره انتخاب پژوهش برتر دانشجويي، همايش تجليل از پژوهشگران برتر حوزه دين، جشنواره انتخاب كتاب خانواده، همايش دوسالانه اقتصاد، هماش اهل قلم، جشنواره كتاب فصل، جشنواره فارابي و جشنواره انتخاب كتاب دين و پژوهش هاي برتر.

 

ارتباط با پژوهشگاه

قم: پرديسان، بلوار دانشگاه، میدان علوم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

صندوق پستي: ۳۱۵۱ـ۳۷۱۸۵

تلفن: ۳۲۱۱۱۱۰۰ ۰۲۵   نمابر: ۳۲۸۰۳۰۹۰ ۰۲۵

تهران: خيابان انقلاب، بين وصال و قدس، كوي اُسكو پلاک ۶

تلفن:  ۳۶۶۴۰۲۶۰۰ ۰۲۱

روابط عمومي: ۳۲۱۱۱۲۰۰ ۰۲۵

نمابر روابط عمومي: ۳۲۸۰۶۰۰۱ ۰۲۵

www.rihu.ac.ir

E-mail: info@rihu.ac.ir

استفاده از مطالب با ذكر منبع آزاد است

نـظـرات بـیـنـنـدگـان

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده است.